Start

Vi som arbetar på BSC

BSC FYLLER 30 ÅR! YIHAA!

Det trettioåriga klivet
 

Det trettioåriga klivet

BSCLOGO_OLD_275x229

PLIKTEN FRAMFÖR ALLT

Det fanns en tid när företag inte hade särskilt roligt. Vår svenska kultur, i vilken du bör undvika att ta alltför mycket plats, för att hellre plikttroget följa protokollet, kanske inte direkt bidrog till partystämningen. Med lite tur kunde företagets medarbetare hamna på en konferens med gott kaffebröd. Då var lyckan gjord.

STEL BRANSCH, TACK OCH LOV

Sen förändrades Sverige. Värderingar dammades av, moderniserades, ekonomin gick som ett lokomotiv. Börsmoppar, prickiga hundar, gula slipsar, Yuppisar och mobiltelefoner stora som matlådor var visuella symboler för framgång. Och folk ville ha kul. Men service till dessa människor och företag fanns inte att få.

NÖJESLIVET FÖR NÄRINGSLIVET

Företagsledare ville ha förslag på hur de kunde ha roligare tillsammans med kunder och medarbetare. Av behovet formulerades en affärsidé som blev Business Service Club. Den idén lever vi fortfarande efter.

BSC-brev-90-talet

MANNEN SOM KOKADE ÖVER

Ett av våra erbjudanden var medlemskap, med vilket ett medlemskort kunde uppvisas på de bättre etablissemangen i Stockholm, och ge förtur i kön. Detta blev för mycket för Sverige. Och i synnerhet för den person som författade ett ilsket brev och bad oss att omedelbart lägga ner verksamheten.

ROLIGARE SVERIGE

Vi var med och skrev den svenska eventhistorien. Vi är stolta över att ha format det nya, lite roligare Sverige under våra 30 levnadsår. Och vi är långt från klara. Tjänsten BSC Premium Service är ett exempel, och vår egen resebyrå BSC Travel ett annat.

DE KOMMANDE TRETTIO ÅREN

Vårt budskap till svenska företag är att tänka nytt när det gäller events, sammankomster, konferenser och resor. När du verkligen vill ta hand om kunder och medarbetare – på ett nytt och spännande sätt – då finns vi där.

För numera kan företag ha riktigt roligt.