Start

Vi som arbetar på BSC

OM OSS

Hur allt startade | Affärsområden | Media | Nyheter
 

Hur allt startade | Affärsområden | Media | Nyheter

BSC fortsätter sin starka frammarsch med sitt breda utbud inom events och konferenser, med över 30 år på nacken av erfarenhet och goda kundreferenser.

Målmedvetet har vi minglat vidare – och blivit större räknat i antal kunder och bokningar, medarbetare, omsättning och nya affärsområden.

I MEDIA

Debatt: ”Kolla upp eventbyrån i förväg”
En viktig fråga i vår bransch, se inlägget här: http://www.travelnews.se

”Nyhet i Sverige – prenumerationstjänst för eventintensiva företag”
Rutinerat eventbolag lanserar prenumerationstjänst för eventintensiva företag, se inlägget här: http://www.eventeffect.se

”Trenderna 2018 utlandskonferenser.”
Konferenser utomlands kräver eventbolag och affärsresebyrå i ett: SVD bilaga företagsresor 2017-12-13

KORT OM OSS

BSC är en fullservicebyrå inom event, konferens, resor och nöjen. Vi tar fram kreativa förslag och ger service på toppnivå.

Grundat 1987, så en av Sveriges mest rutinerade partners. Omsättning ca 45 MSEK (2017).

REFERENSER OCH KUNDCASE

Exempel på några av våra kundcase och personliga referenser: http://www.bsc.se/referenser

NYHETER

BSC TRAVEL AB
I slutet av 2015 så startade vi upp vår dotter BSC Travel som till och med har en alldeles egen hemsida: http://www.bsctravel.se

BSC BLOGGEN
En bloggplats om event-, rese- och nöjesbranschen. Vi delar med oss av vår vardag, glädje och utmaningar med att arbeta och driva företag i just denna ljuvliga bransch.: http://www.busclub.se

BSC PREMIUM SERVICE
– Det är här är helt nytt för Sverige, en prenumerationstjänst för företag med högsta möjliga servicenivå inom event, möten, resor och nöjen, säger Annika Duckmark, ansvarig för tjänsten: http://www.bsc.se/premium-service/

HISTORIK

BSC Business Service Club startades 1987. Det hela började med att företag och företagsledare ville ha förslag på vad man kunde hitta på med kunder och medarbetare.

Många hade behov av högre servicenivå och mer puls. På önskelistan stod bland annat vip-nummer till taxi, inträde till nattklubbar och biljetter av olika slag utan att behöva stå i kö. Dopamin serverat på silverfat.

Av detta formade vi en affärsidé som vi fortfarande lever efter. BSC paketerade om nöjeslivet för näringslivet. Det mest tydliga exemplet blev vår premiumservice. En magisk dörröppnare till en värld av god mat, upplevelser och förmåner.

Till en början var denna service något helt nytt i Sverige. Det till och med stack lite i ögonen på en del. Det skrevs i tidningarna om oss. Några av de mest upprörda breven och insändarna har vi ramat in och satt upp på väggen.

Nu är service av det här slaget inget konstigt. Snarare ett måste för ett näringsliv som vill få ut så mycket som möjligt av kundvård och representation.

BSC har genomfört mängder av projekt under de här åren. Det har stärkt oss i vår övertygelse och skänkt oss en tydlig serviceposition på marknaden.

Målmedvetet har vi minglat vidare – och blivit större räknat i antal kunder och bokningar, medarbetare, omsättning och nya affärsområden.

BROSCHYRER

BSC_Broschyr_inklusive_premiumansökan
BSC_Affärsområden

FILMER OM BSC

Se vår presentation av BSC och ett klipp från vår härliga after work på Público: